94 visiteur(s) et 0 membre(s) en ligne.
  Cr├ęer un compte Utilisateur

  Utilisateurs

Bonjour, Anonyme
Pseudo :
Mot de Passe:
PerduInscription

Membre(s):
Aujourd'hui : 0
Hier : 0
Total : 2184

Actuellement :
Visiteur(s) : 94
Membre(s) : 0
Total :94

Administration


  Derniers Visiteurs

duygu : 02h23:28
bendeniz : 11h58:10
cengiz-han : 1 jour, 04h16:32
murat_erpuyan : 1 jour, 16h48:42
lalem : 2 jours


  N├ętiquette du forum

Les commentaires sont sous la responsabilit├ę de ceux qui les ont post├ęs dans le forum. Tout propos diffamatoires et injurieux ne sera tol├ęr├ę dans ces forums.


Forums d'A TA TURQUIE :: Voir le sujet - Cahillik !
Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum Forums d'A TA TURQUIE
Pour un ├ęchange interculturel
 
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs    

Cahillik !

 
Poster un nouveau sujet   RÚpondre au sujet    Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum » La langue turque et son apprentissage
Voir le sujet prÚcÚdent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 8615
Localisation: Nancy / France

MessagePostÚ le: 27 Mai 2017 15:39    Sujet du message: Cahillik ! RÚpondre en citant

Ben bu konuyu niye bu forma koymak zorunda kaldim acaba?!!
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privÚ
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 8615
Localisation: Nancy / France

MessagePostÚ le: 27 Mai 2017 15:44    Sujet du message: RÚpondre en citant

iki psikiyatri uzman─▒, 10 y─▒l kadar ├Ânce bir teori ortaya atm─▒┼č ┼č├Âyle ki ;
"Cehalet, ger├žek bilginin aksine, bireyin kendine olan g├╝venini art─▒r─▒r."

Ve bunun ├╝zerine bir ara┼čt─▒rma ba┼člat─▒ld─▒. Fizyolojik ve zihinsel alanda yap─▒lan ├že┼čitli uygulamalar─▒n sonucunda ┼ču bulgulara ula┼č─▒ld─▒:


*Niteliksiz insanlar ne ├Âl├ž├╝de niteliksiz olduklar─▒n─▒ fark edemezler.

*Niteliksiz insanlar, niteliklerini abartma e─čilimindedir.

*Niteliksiz insanlar, ger├žekten nitelikli insanlar─▒n niteliklerini g├Âr├╝p anlamaktan da acizdirler.

*E─čer nitelikleri, belli bir e─čitimle art─▒r─▒l─▒rsa, ayn─▒ niteliksiz insanlar, niteliksizliklerinin fark─▒na varmaya ba┼člarlar.


Cornell ├ťniversitesi'ndeki ├Â─črenciler aras─▒nda bir test yap─▒ld─▒ ve klasik "Nas─▒l ge├žti?" sorusuna ├Â─črencilerden yan─▒tlar istendi.

Sorular─▒n y├╝zde 10'una bile yan─▒t veremeyenlerin ÔÇťkendilerine g├╝venleriÔÇŁ m├╝thi┼čti. Onlar─▒n "testin y├╝zde 60'─▒na do─čru yan─▒t verdiklerini" d├╝┼č├╝nd├╝kleri; hatta "iyi g├╝nlerinde olmalar─▒ halinde y├╝zde 70 ba┼čar─▒ya bile ula┼čabileceklerine inand─▒klar─▒" ortaya ├ž─▒kt─▒.

Sorular─▒n y├╝zde 90'─▒ndan fazlas─▒n─▒ do─čru yan─▒tlayan-ar ise ÔÇťen al├žakg├Ân├╝ll├╝ÔÇŁ deneklerdi; sorular─▒n y├╝zde 70' ine do─čru yan─▒t verdiklerini d├╝┼č├╝n├╝yorlard─▒.

T├╝m bu sonu├žlar bir araya getirildi ve Dunning-Kruger Sendromu'nun metni yaz─▒ld─▒:

ÔÇť─░┼činde ├žok iyi oldu─čunaÔÇŁ y├╝rekten inanan ÔÇśyetersizÔÇÖ ki┼či, kendini ve yapt─▒klar─▒n─▒ ├Âvmekten, her i┼čte ├Âne ├ž─▒kmaktan ve asl─▒nda yapamayaca─č─▒ i┼člere talip olmaktan hi├žbir rahats─▒zl─▒k duymaz! Aksine her ┼čeyin hakk─▒ oldu─čunu d├╝┼č├╝n├╝r!

Ancak bu ÔÇścahillik ve haddini bilmemeÔÇÖ kar─▒┼č─▒m─▒ mesleki a├ž─▒dan m├╝thi┼č bir itici g├╝├ž olu┼čturur.

ÔÇśEksilerÔÇÖ kariyer a├ž─▒s─▒ndan ÔÇśart─▒yaÔÇÖ d├Ân├╝┼č├╝r.

Sonu├žta, ÔÇśkifayetsiz muhterislerÔÇÖ her zaman ve her yerde daha h─▒zl─▒ y├╝kselirlerÔÇŽ

Bu arada, ger├žekten bilgili ve yetenekli insanlar ├žal─▒┼čma hayat─▒nda ÔÇśfazla al├žakg├Ân├╝ll├╝' davranarak ├Âne ├ž─▒kmaz, y├╝ksek g├Ârevlere kendiliklerinden talip olmaz, k─▒ymetlerinin bilinmesini beklerler...

Tabii beklerken k─▒r─▒l─▒r, kendilerini daha da geriye ├žekerler... Muhtemelen ├╝stleri taraf─▒ndan da ÔÇśihtiras eksikli─čiÔÇÖ ile su├žlan─▒rlar..."

N'olur fazla m├╝tevazi olmay─▒n!...

"Siz de ├ževrenize ┼č├Âyle bir bak─▒n" diyece─čim ama eminim bu sat─▒rlar─▒ okurken bile akl─▒n─▒zdan bir dolu y├╝z, bir dolu isim ge├žti...

Bence Dunning ile Kruger'in, bu ├žal─▒┼čmalar─▒yla 2000'de, Nobel yerine Harvard ├ťniversitesi'nin Ig Nobel'ini alma nedeni "cahil olmamalar─▒yd─▒".

G├Ânl├╝m├╝n nobelini bu ikiliye vererek yaz─▒m─▒ Bertrand Russel'in bir s├Âz├╝yle bitiriyorum:

ÔÇťD├╝nyan─▒n sorunu, ak─▒ll─▒lar hep ku┼čku i├žindeyken aptallar─▒n k├╝stah├ža kendilerinden emin olmalar─▒d─▒r.ÔÇŁ

Kaynak: ephiass/sosyomat.com
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privÚ
murat_erpuyan
Admin
Admin


Inscrit le: 30 Jan 2006
Messages: 8615
Localisation: Nancy / France

MessagePostÚ le: 27 Mai 2017 15:49    Sujet du message: RÚpondre en citant

Citation:


Kutsanan Cehalet mi?

Av. Kemal AKKURT - Cumhuriyet, 14 Eyl├╝l 2016


Evrensel ve laik e─čitimin lanetlendi─či, cahilli─čin kutsand─▒─č─▒ ├╝lkelerin d├╝┼čt├╝─č├╝ durumu 15 Temmuz bize ├žok net anlatmaktad─▒r. ├ťlkemizin bir daha 15 TemmuzÔÇÖlara maruz kalmamas─▒ i├žin, t├╝m illegal dini yap─▒lanmalar─▒n ve tarikatlar─▒n h─▒zla tasfiye edilmeleri gerekir.


Bilimsel bir ara┼čt─▒rman─▒n yay─▒mlanan sonu├žlar─▒na g├Âre; ÔÇťCahillik, bilginin tersine insan─▒n kendine olan g├╝venini art─▒r─▒r. Bilgi, i├žinde ku┼čkuyu da ta┼č─▒d─▒─č─▒ndan, cahillik kadar g├╝venli de─čildirÔÇŁ. Bu sendromun temel ├ž─▒k─▒┼č noktalar─▒ ise ┼č├Âyle ├Âzetlenmi┼č ara┼čt─▒rma sonucunda: ÔÇťNiteliksiz insanlar, durumlar─▒n─▒n fark─▒nda olmazlar ve ├Âzele┼čtiri nedir bilmezler. Kendilerini ve niteliklerini abartma e─čilimi g├Âsterirler. Nitelikli insanlar─▒n de─čerini anlamaktan acizdirler. Niteliksiz insanlar, kendilerinden ├Âylesine emindirler ki, ikna edilemezlerÔÇŁ.


Bilgi ve cehaletin sava┼č─▒

Yukar─▒daki ara┼čt─▒rman─▒n sonu├žlar─▒n─▒ irdeleyen bilim insanlar─▒n─▒n da belirtti─či gibi, ya┼čad─▒─č─▒m─▒z ├žat─▒┼čmalar; ideolojiler, dinler ve ├╝lkeler aras─▒nda de─čildir. Sava┼č; bilgi ile cehaletin, sa─čduyu ile ├Ânyarg─▒n─▒n sava┼č─▒d─▒r. Konu┼čulanlar─▒ ve yaz─▒lanlar─▒ dinlemeden, okumadan ve anlamadan ├Ânyarg─▒lar─▒n─▒ ve cehaletlerini ortaya koyan ÔÇťinsanÔÇŁlar─▒n bol oldu─ču bir ├╝lkede ya┼č─▒yoruz. Bilgi ve sa─čduyu ile hareket eden toplumlar─▒n ekonomik, sosyal ve k├╝lt├╝rel y├Ânden nerelerde olduklar─▒, cehalet ve ├Ânyarg─▒larla hareket edenlerin ise hangi ÔÇť├žukurlardaÔÇŁ debelendiklerini g├Ârebiliyoruz.

Bilgisizlik, ├Ânyarg─▒lar ve kafalara k├╝├ž├╝k ya┼člarda doldurulan dogmalar, insanlar─▒ cesur, kendinden emin, rahat ve mutlu yap─▒yor. Bu insanlar, ├Âylesine net ve tart─▒┼čmas─▒z ÔÇťdo─čruÔÇŁlara sahip oluyorlar ki, ÔÇťmisyonerlerÔÇŁ, ÔÇťd├╝┼čmanlarÔÇŁ ve ÔÇťhainlerÔÇŁ yaratmak ├žok kolayla┼č─▒yor. Bu sayede belki de kendilerini ve savunduklar─▒ de─čerleri daha de─čerli, ya┼čamlar─▒n─▒ daha anlaml─▒ san─▒yorlar. Kutsal din duygular─▒n─▒n ve karanl─▒k kimliklerin arkas─▒na saklanarak insanlara ├žamur atmak, me┼čru g├Âr├╝l├╝yor. ├çamur at, izi kals─▒n...


├ça─čda┼č e─čitim ┼čart

CumhuriyetÔÇÖin kurulu┼č y─▒llar─▒ndan itibaren e─čitime ve ayd─▒nlanmaya neden ├Ânem verildi─či, ├ža─čda┼č bir nesil yeti┼čtirmek i├žin tekkeler, zaviyeler ve tarikatlar─▒n neden kapat─▒ld─▒─č─▒, ge├žen 15 Temmuz karanl─▒k darbe giri┼čimiyle bir kez daha anla┼č─▒lm─▒┼čt─▒r. Hurafelerden ve biat k├╝lt├╝r├╝nden kurtulmak i├žin, akl─▒n ├Ân planda oldu─ču ├ža─čda┼č bir e─čitime h─▒zla ge├žilmelidir. Sorgulamay─▒ ve nedeni- ni├žini ara┼čt─▒rmam─▒z─▒ sal─▒k veren felsefenin e─čitim sistemimizde ├Âzel bir yeri olmal─▒d─▒r. (ÔÇŽ) Dini e─čitim dahil, t├╝m e─čitim sistemlerinin temeli ve olmazsa olmaz─▒n─▒n laiklik oldu─čunu ├╝lke olarak kavramam─▒z ve i├žselle┼čtirmi┼č olmam─▒z gerekir. Aksi takdirde, akl─▒n─▒ mensubu olduklar─▒ tarikatlara ve bu tarikatlardaki ÔÇťkifayetsiz muhterislereÔÇŁ teslim eden, sorgulamayan bir nesil yeti┼čmi┼č olur. Bu da bir ├╝lkeye (ve dine) yap─▒labilecek en b├╝y├╝k k├Ât├╝l├╝k olur.



Birinci anahtar

Cehaleti kutsayan ÔÇťRekt├Âr Yard─▒mc─▒s─▒ÔÇŁndan sonra, bir din adam─▒n─▒n cenaze namaz─▒ sonunda, devlet erk├ón─▒n─▒n ├Ân├╝nde yapt─▒─č─▒ dua i├žinde ÔÇťBizi okumu┼člardan koruÔÇŁ ┼čeklindeki abs├╝rt yakar─▒┼č─▒n─▒n orada bulunanlarca sessizce onaylanmas─▒, ├╝lkemizin evrensel dini e─čitimden ne kadar uzak oldu─čunu g├Âsteriyordu. Evrensel ve laik e─čitimin lanetlendi─či, cahilli─čin kutsand─▒─č─▒ ├╝lkelerin d├╝┼čt├╝─č├╝ durumu (..) ac─▒d─▒r.

(ÔÇŽ) ├ťlkenin evrensel de─čerlere ula┼čmas─▒n─▒n, ├ža─čda┼č ├╝lkeler aras─▒nda yerini alabilmesinin ve ├Âzg├╝r bireylerin yeti┼čmesinin biricik anahtar─▒ laikliktir. Laikli─čin e─čitimde, b├╝rokraside ve Diyanet camias─▒nda i├žselle┼čtirilmesi ile karanl─▒ktan ayd─▒nl─▒─ča ├ž─▒kabiliriz. G├╝zel ├╝lkemizin e─čitimsiz, cahil ve ├Ânyarg─▒lar i├žinde debelenen ucuz ÔÇťkahramanlaraÔÇŁ ihtiyac─▒ yok. ├ç├╝nk├╝ bunlardan fazlas─▒yla var. E─čitimli, bilgili, sa─čduyulu, ├Ânyarg─▒lar─▒ndan ar─▒nm─▒┼č bilge insanlara ihtiyac─▒ ise had safhada.



Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privÚ
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   RÚpondre au sujet    Forums d'A TA TURQUIE Index du Forum » La langue turque et son apprentissage Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas rÚpondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas Úditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB v2 © 2001, 2005 phpBB Group Ž Theme: subSilver++
Traduction par : phpBB-fr.com
Adaptation pour NPDS par arnodu59 v 2.0r1

Tous les Logos et Marques sont dÚposÚs, les commentaires sont sous la responsabilitÚs de ceux qui les ont postÚs dans le forum.